Objavte svet starostlivosti NIVEA

Hľadám informácie o výrobkoch pre

preč so stresom

Preč so stresom

Ako zostať pokojným a trpezlivým rodičom?

V mnohých kultúrach sú novopečení rodičia rozmaznávaní a oslavovaní. U nás sa ale väčšina pozornosti zameriava na bábätko. Musíme sa tak o to viac rozmaznávať sami. Vypätým chvíľkam sa úplne nevyhneme, dlhotrvajúci stres však možno zmierniť. Prečítajte si, čo vám pomôže k domácej pohode.

Najčastejšie príznaky stresu?

stres

Bolesti hlavy, nespavosť i závažnejšie problémy

Stres je jedným z rizikových faktorov, ktoré prispievajú k zdravotným problémom. Môže sa prejavovať napríklad bolesťami hlavy alebo nespavosťou a viesť až k vysokému krvnému tlaku či srdcovým chorobám. Mamičky s malými deťmi sú k stresu náchylnejšie, pretože prechádzajú obdobím veľkých fyziologických zmien spojených s kolísaním váhy, nevyrovnanou hladinou hormónov a chronickým nedostatkom spánku.


Stres sa nesnažte hneď poraziť, skôr obmedzte jeho prejavy

Mamičky, ktoré majú pocit, že sú pod neustálym tlakom, môžu mať problémy so spaním, rozhodovaním i zvládaním každodenných povinností. Niekedy pre ne býva zložité rozpoznať, či má bábätko hlad, je unavené, alebo chce len popestovať. Deti sú potom mrzuté, mamičky nervózne a začarovaný kruh stresu sa uzatvára. Bolo by nerozumné myslieť si, že stres zo svojho života úplne vylúčite, ale môžete ho výrazne obmedziť.    

10 tipov, ktoré vám pomôžu minimalizovať stres

jedzte zdravo

7. Jedzte zdravo a nezanedbávajte sa

Zlá výživa podporuje stres a uberá energiu. Každý večer si pripravte jedlo a fľašu vody na druhý deň (alebo poproste manžela). Počas celodenného naháňania potom jednoducho siahnete do chladničky a dobre sa najete i bez varenia. Hoci pre vás môže byť popôrodná váha ďalším stresujúcim faktorom, experti neodporúčajú dojčiacim mamičkám držať akékoľvek diéty. Môžu totiž znižovať kvalitu materského mlieka. Zdravá strava a primerané cvičenie je pre vytvarovanie vašej postavy dostatočné a bezpečné.

8. Smejte sa

smejte sa

Smiech uvoľňuje endorfíny, zmierňuje stres a posilňuje imunitný systém.  Pozrite si napríklad nejakú komédiu alebo si dohodnite stretnutie s kamarátkou, s ktorou sa vždy dobre pobavíte.

9. Uvedomte si, že dokonalý rodič je mýtus

Nenechajte sa ovplyvniť okolím a mamičkami vo filmoch či reklamách, ktoré sa stále usmievajú a riešia aj tie najzložitejšie situácie s ľahkosťou superženy. Je to mýtus. Skutočné ženy z mäsa a kostí nie sú vždy dobre naladené, nemajú dokonalý účes, ticho spiace spokojné bábätko a trojchodovú večeru nachystanú na stole, len čo manžel vojde do dverí. Zmierte sa s tým, že realita je niekde inde a uľaví sa vám.


10. Nebojte sa požiadať o pomoc

Ak si so stresom a psychickým vypätím neviete rady, bez obáv vyhľadajte profesionálnu pomoc. Nikto si nebude myslieť, že ste zlá matka len preto, že sa necítite dobre. Keď vás bolia zuby alebo si zlomíte ruku, tiež potrebujete pomoc odborníka. Teraz len potrebujete radu, ako sa vysporiadať s napätím či úzkosťou.

 

Chcete sa zbaviť stresu, a napriek tomu tráviť čas so svojou ratolesťou?

hry

Vyskúšajte osvedčené hry pre najmenších, pri ktorých sa kreatívne vybláznite aj vy. Uvidíte, že pri spoločnom tvorení s farbičkami alebo plastelínou sa príjemne uvoľníte.