Ryšavky a ich ťažký (?) život:

Vedeli ste, že ryšavé vlasy má jedna žena zo sto? Červenovlásky boli v minulosti považované za čarodejnice, teraz sú bohyňami krásy. Je ich ale naozaj poskromne, a nie vždy to majú jednoduché: Sú napríklad veľmi citlivé na výkyvy teplôt. S čím všetkým sa ryšavky stretávajú a aká náročná je starostlivosť o ryšavé vlasy?

Ako ošetrovať ryšavé vlasy?

Hustú hrivu ryšavkám nejedna žena závidí. Červenovlásky majú síce až o 50 000 menej vlasov než brunetky, ale zato sú ich vlasy oveľa silnejšie a hrubšie. Ryšavé vlasy sú vlastne taký poklad, a tak je potrebné k nim aj pristupovať.

Základom je kvalitný šampón, pri ktorom je potrebné myslieť aj na pokožku hlavy. NIVEA Posilňujúci micelárny šampón neobsahuje žiadne silikóny a vďaka výťažkom z lekna poskytne vašim vlasom dôkladnú starostlivosť. Zároveň chráni pokožku hlavy a udržuje jej prirodzené pH.

 

Červenovlásky netrápia šediny

Že ste ešte nikdy nevideli červenovlásku, ktorá by šedivela? To ani nemôžete, vďaka silnému pigmentu ich vlasy nikdy nešedivejú. Dlho si zachovávajú svoju zlatočervenú farbu a potom rovno zbelejú. No priznajte sa, ktorá z nás by túto výhodu nebrala?

 

Citlivá pleť: Rady, ktoré vás zachránia

Väčšina ryšaviek má jemnú a citlivú pleť, ktorú je potrebné správne ošetrovať. Spísali sme pre vás 4 rady, s ktorými starostlivosť zvládnete ľavou zadnou a vyhnete sa tak podráždenej pleti plnej pupienkov.

1. Používajte len výrobky určené pre citlivú pleť.

Tie sú vyvinuté s ohľadom na špecifiká vašej pleti a nezaťažujú ju. Ľahko a zároveň citlivo pleť vyčistíte napríklad vďaka Jemnej čistiacej pleťovej vode s mandľovým olejom a Hydra IQ, ktorá nevysušuje, ale upokojuje a hydratuje. Pre každodennú jemnú starostlivosť potom môžete zvoliť napríklad Rozjasňujúci denný krém Naturally Good s aloe vera.

 

Nemusíte byť ryšavka, aby ste mali citlivú pleť: Zistite v našom článku, aký typ pleti máte.

2. Pite dostatok vody a pokúste sa vyhýbať stresu.

Základ je aspoň 2,5 litra obyčajnej vody, v kombinácii napríklad s bylinkovými čajmi alebo ovocnými a zeleninovými šťavami. Za alkohol, presladené limonády alebo nadbytok kávy a silného čierneho čaju vám vaša pleť nepoďakuje. Mimochodom, vedeli ste, že stres je jednou z najčastejších príčin absencií v práci? Dajte mu zbohom! Aj vďaka našim tipom, ktoré vás zbavia napätia a stresu.

3. Doprajte pleti pravidelnú starostlivosť

Tiež skúste cez deň myslieť na to, aby ste sa čo najmenej dotýkali svojej pleti, a vyhli sa tak prenášaniu nečistôt z okolia na kožu. Myslite tiež na to, že vaša pleť dostáva počas dňa poriadne zabrať. Zvlášť, keď sa pohybujete v mestskom prostredí. Doprajte jej preto pravidelnú starostlivosť. Napríklad v podobe NIVEA Nočnej masky Urban Skin Detox so zeleným čajom, antioxidantmi, kyselinou hyalurónovou a provitamínom B5.

4. Pri líčení používajte hypoalergénne produkty.

Pri líčení používajte hypoalergénne produkty, ktorých zloženie reflektuje to, že citlivá pokožka rýchlejšie stráca vlhkosť a je náchylnejšia na vysušovanie. Produkty pre citlivú pleť potom používajte aj pri odličovaní.


Vlastná zásobáreň vitamínu D

Zatiaľ čo my, bežné neryšavé smrteľníčky, musíme svoje telo vystavovať slnečným lúčom, aby sme získali vitamín D, ženy s prírodne ryšavými vlasmi nič také robiť nemusia.

Pretože je ich pokožka príliš svetlá na to, aby dokázala absorbovať vitamín D zo slnka, dokáže si ho vytvárať sama. S citlivou pokožkou súvisí však aj potreba dôkladne ju chrániť. Preto vždy majte poruke opaľovací sprej alebo mlieko. Pre citlivú „porcelánovú“ pleť, ktorou sa väčšina ryšavých žien pýši, je viac než vhodné používať prípravky s vysokým ochranným faktorom a nezabúdať ani na pokrývky hlavy, prípadne ľahké šatky, ktorými si môžu kryť napríklad ramená.

Ryšavky trápi väčšia citlivosť na zmeny teplôt

To, že nikdy nešedivejú, môžeme ryšavkám závidieť, avšak citlivosť na teplo by sme s nimi určite nemenili. Zabrať im dávajú nielen výkyvy teplôt, ale tiež príliš veľké teplo či zima. S tým sa môžu spájať napríklad bolesti hlavy alebo náladovosť. 

Táto citlivosť sa navyše prejavuje aj na samotných vlasoch, ktoré sú počas horúcich dní citlivejšie na poškodenie. Dopriať im ale môžete masku na vlasy vyrobenú za pár minút a zo surovín, ktoré máte doma. Potrebujete na ňu iba 1 lyžicu medu, 1 lyžicu olivového oleja a žĺtok. Všetko zmiešajte a naneste na 20 minút na končeky vlasov. Po jej zmytí budú vaše vlasy vyživené a pripravené čeliť aj vysokým teplotám.