cvičenie s deťmi

Cvičenie s deťmi: užijete si pohyb spoločne so svojím drobčekom

Máme pre vás veľa rôznych pohybových aktivít.
Cvičenie je to posledné, čo mamičkám príde na myseľ. Zvlášť, ak vezmeme do úvahy únavu a pocit, že nič nestíhame. Máme pre vás dobrú správu – upratovanie počká! Krátke cvičenie vám prečistí hlavu a rozhýbe telo. Povinnosti potom zvládnete rýchlejšie a dieťatko bude nadšené, že cvičíte spoločne.

Keď cvičenie pre deti pomôže aj vám…

Už od školy vieme, že pravidelné cvičenie posilňuje vitalitu a zlepšuje telesné i duševné funkcie. Takže nie je na čo čakať. Veľa zábavných cvičení si navyše môžete užívať spoločne so svojím drobčekom. Nechajte sa inšpirovať niekoľkými nápadmi. Ideme na to!

Cvičenie s kočíkom alebo ide to aj s bábätkom

Prechádzky alebo jazdy na kolieskových korčuliach s kočíkom sú prospešné pre vás oboch. Super je, že nezáleží na tom, koľko mesiacov má vaše dieťatko. Takto cvičiť môžete aj s bábätkom. Vedeli ste, že existujú aj špeciálne cvičenia pre mamičky s kočíkmi? Sú podobné aerobiku – posilňujú svaly aj kardiovaskulárny systém zároveň. Vďaka tomu idú kilá dole rýchlejšie ako pri silových cvičeniach.

Radosť vám určite urobia aj ďalšie výhody cvičenia:

  • zdravšie a silnejšie kosti, svaly a kĺby
  • rýchlejšie spaľovanie tukov, redukcia hmotnosti
  • dobrá nálada a lepšie zvládanie stresu

Klasický i vodný aerobik zabaví aj batoľatá

Aerobik je skvelý spôsob pohybu už pre deti vo veku batoľaťa. Posilňuje odolnosť kostí i svalov a podporuje záľubu v pohybových aktivitách. Aeróbne cvičenie tiež precvičuje kardiovaskulárny systém a uvoľňuje endorfíny – pre vašu dobrú náladu. Vo vode si vaša malá morská víla alebo delfínik obľúbi špliechanie a plávanie okolo vás v bezpečnostnom detskom kruhu, zatiaľ čo vy si trochu pretiahnete telo. Vodný aerobik pomáha predchádzať svalovej únave a bolesti, pretože voda bude vaše telo príjemne nadnášať. 

Vodu majú zvyčajne rady už malé bábätká. Kedy je ten najlepší čas prihlásiť sa na kurzy plávania?
Odpoveď nájdete v článku Malí plaváčikovia NIVEA.

 

Joga vás dvoch poriadne pretiahne

Naťahovacie a dychové cvičenia jogy zvýšia rozsah pohybu, podporia správne držanie tela, dýchanie, okysličovanie tela a v neposlednom rade posilnia svalový tonus. Práve pomalý, ale pritom intenzívny pohyb je ideálny pre zdravý vývoj vášho dieťatka. Radosť urobí aj vám. Nielenže vás prestane bolieť chrbát, ale aj pre rozhádzané hračky sa zohnete ako nič. Navyše zrýchlite i svoj metabolizmus, a tým naštartujete spaľovanie tukov.


To pravé cvičenie s deťmi: Pilates

Cvičenie pilates zvyšuje pružnosť a posilňuje svaly prostredníctvom pomalého prispôsobovania tela jeho vlastnému odporu. Znie to trochu strašidelne? Nie je čoho sa báť. Ide o bezpečný spôsob cvičenia aj pre malé deti a vám umožní dosiahnuť pevnejšie a krajšie telo. Ak budete cviky vykonávať správne, uľaví vám aj od bolesti svalov a kĺbov.

Tip: Ak chcete cvičiť so svojím malým spoločníkom, počkajte, kým dovŕši 4. mesiac.   

Tanec a gymnastika

Jednoduchosť cvikov kombinovaných s hudbou a možnosť opakovania umožňuje cvičiť s dieťatkom prakticky od narodenia. Tancovanie a spievanie s bábätkom alebo batoľaťom je skôr zábava ako rutinné cvičenie, ale aj napriek tomu má svoj zmysel. Dieťa sa postupne učí rovnováhe a zmyslu pre rytmus. Tanec tiež zlepšuje psychomotorické zručnosti dieťatka, jeho pružnosť, pohotovosť aj kognitívne funkcie. A samozrejme ho učia láske k hudbe a pohybu.

Tip: Výhodou pre vás je, že na svoje si príde aj váš kardiovaskulárny systém. Takže nabudúce tie schody na 4. poschodie vybehnete ako nič.


Keď nemáte čas, cvičte doma

Cvičenie doma je pre zaneprázdnené mamičky veľmi pohodlné. Cvičiť môžete v podstate kedykoľvek a nemusíte nikam ďaleko chodiť. Vyberte si z ponuky cvičenie na DVD, pozerajte sa a cvičte spoločne. Množstvo návodov na cvičenie mamičiek s deťmi nájdete aj na internete.

Tak rýchlo do športového a začíname! A nezabudnite, že po športe si zaslúžite odmenu. Čo napríklad príjemná masáž? Pozrite sa na vynikajúci videonávod na masáž pre bábätká.