Príprava na pôrod – 5 úľavových polôh, ktoré pôrod uľahčia

Ktoré polohy vám uľavia od bolestí a uľahčia pôrod? Vyskúšajte 5 overených pozícií a pomôžte bábätku s rýchlejším zostupom do panvy.

Nehanbite sa a nájdite si polohu, ktorá je pre vás najpohodlnejšia

So začiatkom pôrodu by ste mali opustiť polohu poležiačky a nechať gravitáciu, aby vám pomohla k rýchlejšiemu narodeniu vášho bábätka. Ktorá pozícia uľahčí roztvorenie panvy a zároveň vám uľaví od pôrodných bolestí? Vyskúšajte 5 overených polôh.

Ľah na boku s vankúšmi

Cítite bolesť chrbta alebo lonovej kosti? Táto poloha vám pomôže uvoľniť sa. Ľahnite si na bok a vankúše si položte medzi kolená, aby vaša panva zostala roztvorená. Nezabudnite tiež zhlboka dýchať.

Cvičebná lopta

Na loptu si môžete sadnúť alebo si kľaknúť a oprieť sa o ňu. Pomôže vám aj mierne pohojdávanie dopredu a dozadu -  zapájate pri ňom presne tie svaly, ktoré umožňujú dieťaťu zostúpiť nižšie do vašej panvy. 

Kľak na všetkých štyroch

V tejto polohe uľaví vášmu chrbtu zemská príťažlivosť. Kľaknite si na koberec a rukami sa oprite o zem - váha bruška nebude tak zaťažovať vaše telo. Ak už máte kontrakcie, oprite si hlavu o ruky a správne dýchajte.  

Drep

Ďalšia pozícia, ktorá široko roztvára panvu a využíva gravitáciu vo váš prospech. Poproste vášho partnera, aby sa posadil na okraj stoličky, v drepe si sadnite medzi jeho kolená a oprite sa o jeho nohy rukami. Vyhnete sa tak otlačeninám a budete sa cítiť v bezpečí. 

Polohy v stoji

Vertikálne polohy môžu nastávajúcim mamičkám uľahčiť celý pôrod. V prvých fázach pomáha gravitácia bábätku zostúpiť do panvy a tlak jeho hlavičky urýchľuje otvorenie hrdla maternice. Státie tiež rozširuje panvový vchod a umožňuje rozostúpenie kostí, medzi ktorými musí hlavička bábätka prejsť.

Vhodná je aj chôdza, opieranie sa o partnera v stoji alebo opieranie o stôl či o lôžko. Väčšina pôrodníkov odporúča státie vo všetkých jeho variáciách až do tej doby, keď je hrdlo maternice úplne rozostúpené a pripravené na priechod bábätka.

 

Hýbte sa

Vstávanie, sadanie, líhanie či prevaľovanie na cvičebnej lopte vám pomôže zmierniť pôrodné bolesti. Vyskúšajte niektoré overené úľavové polohy – čokoľvek vám urobí dobre, je povolené.

 

Pravidelné cvičenie počas tehotenstva pomáha spevneniu panvových svalov a uľahčeniu pôrodu. Vyskúšajte jogu v tehotenstve: jednoduché pozície, ktoré zvládnete i s rastúcim bruškom.

Psychická príprava na pôrod je rovnako dôležitá ako tá fyzická. Zistite, ako sa psychicky pripraviť na pôrod: čo sa doma o uvoľnení naučíte, v pôrodnici ako keby ste našli.