Namotivujte sa na domáce cvičenie:

Nemáte činky? Siahnite po fľašiach s vodou! Cvičenie doma má svoje výhody, naozaj! Ušetríte nielen čas strávený cestou do fitnescentra, ale aj peniaze za členstvo. Navyše do cvičenia môžete zapojiť aj deti! Poradíme vám, ako si nastaviť sebadisciplínu a vybudovať si #summerbody raz a navždy.

Nastavte si ciele a dodržujte (seba)disciplínu

Joga, pilates, crossfit, aerobik, silové tréningy. Druhov cvičení je nespočetné množstvo. Môžete si vybrať len jedno, alebo ich kombinovať podľa nálady a chuti. Je to len na vás. Než ale s cvičením začnete, spíšte si podrobný cvičebný plán. Ten môže mať podobu kalendára. K jednotlivým dňom si zapíšte cvičenie, ktoré v ten deň chcete robiť, ale aj odmenu, ktorá vás za cvičenie čaká! 

Nezabudnite do plánu zaradiť aj dni voľna, tých si zvoľte toľko, koľko vaše telo potrebuje, a zbytočne ho neprepínajte. Len čo budete mať svoj cvičebný plán stále na očiach, hneď vám cvičenie pôjde lepšie a budete v ňom mať pevný poriadok. 


Zahoďte váhu a siahnite po metri

Keď idú na váhe čísla nadol, radosť je ohromná! Môže sa však stať, že váha stojí. A nie a nie sa pohnúť, aj keď cvičíte ako diví. Neznamená to, že robíte niečo zle, len je možné, že sa vám tuky menia rovno na svaly. A ako je známe, kilo svalu a kilo tuku je, čo sa objemu týka, veľký rozdiel

Preto schovajte váhu pod posteľ a radšej siahnite po metre a mobile. Na začiatku cvičenia sa odfoťte zo všetkých strán a zapíšte si svoje miery. Ako na správne meranie nájdete na internete. 

Zdravý životný štýl nie je len o cvičení, ale aj o starostlivosti o telo po cvičení. Viete, čo vaša pokožku po fyzickej námahe potrebuje?


Kde brať inšpiráciu?

Doba, keď vám tipy mohla poskytnúť možno tak susedka, sú dávno preč. Nápady na cvičenie doma nájdete takmer kdekoľvek. Na internete, v televízii, na sociálnych sieťach, ale aj od kamarátov či kamarátok. 

Nezľaknite sa množstva informácií, ktoré na vás vyskočia z vyhľadávačov. Myslite na to, čo je vaším cieľom a podľa toho si vyberte videá či cvičebné plány. Výhodou internetovej doby je, že si cvičenie môžete urobiť veľmi pestré. Nebojte sa experimentovať a cviky rôzne obmieňať a striedať. Vďaka tomu sa vyhnete stereotypu, ktorý by vás po chvíli mohol začať nudiť. 

Náš tip: Vyskúšajte jednoduché cviky na spevnenie postavy. Natočili sme pre vás inštruktážne videá, vďaka ktorým cviky ľahko zvládnete. Zároveň v článku nájdete aj zdravý jedálny lístok na 10 dní.


Stoličky, batoh, uterák alebo dieťa? Improvizujte

Nemusíte mať doma set s činkami, lavicu na cvičenie ani bežecký pás, hravo si vystačíte s tým, čo už dávno máte

  • Stoličky: Doma ju má každý a pri cvičení ju využijete na najrôznejšie spôsoby. Výpady, cviky na ruky aj na brucho, možností je naozaj veľa. 
  • Uteráky: Možno poznáte špeciálnu pomôcku Flow in. Ide o doštičky, ktoré kĺžu po zemi a vy pomocou nich môžete posilňovať. Nemáte ich? Nevadí, skvele vám poslúžia aj obyčajné uteráky a plávajúca podlaha. Tipy na cvičenie s Flow in nájdete na internete. 
  • TRX: Pomôcka, vďaka ktorej dáte zabrať celému telu. Tieto závesné popruhy zoženiete na e-shopoch. A nebojte sa, z ich ceny neomdliete. 
  • Batoh so záťažou: Už vám nestačí vlastná váha a chcete si dať poriadne do tela? Oprášte batoh zo skrine, dajte do neho napríklad knižky a posilňujte! Jednoduchý cvik sa razom stane výrazne náročnejším.

A v neposlednom rade možno máte doma dieťa: Lámete si hlavu nad tým, čo pri cvičení urobíte s deťmi? Ak nemáte stráženie, môže to s nimi byť trochu náročné. My na to však máme jednoduché riešenie, zapojte ich do cvičenia tiež! Na internete nájdete po zadaní otázok „cvičenie s bábätkom“ alebo „cvičenie s deťmi“ mnoho inšpirácií. Pri niektorých cvikoch dieťa poslúži ako živé (a milé) závažie, do iných sa môže odrastenejší potomok aj aktívne zapojiť.


Odmeňujte sa

Nové tričko, topánky na cvičenie, ale aj knižka alebo dobrý čaj. Je jedno, akú formu odmeny si zvolíte, ale vždy je dobré, mať sa na čo tešiť. Vidina tejto odmeny vás bude motivovať, keď sa vám nebude chcieť zrovna cvičiť, alebo začnete pochybovať o tom, či to celé zvládnete. Odmeňovať sa nemusíte iba pri dosiahnutí cieľov. Naopak. Časté, ale menšie odmeny fungujú lepšie. Odmeny si zapíšte do cvičiacej tabuľky, nech ich máte stále na očiach. 

Náš tip. Odmeny nemusia byť len materiálne. Rozmaznávať sa môžete aj domácou masážou. Uvoľníte tak napäté svaly a užijete si zaslúžený relax.

Buďte na seba dobrí a chváľte sa

Neschudli ste toľko, koľko ste chceli? Rozhodne sa na seba nehnevajte. Veľkú dávku pochvaly si zaslúžite už len za to, že ste sa vôbec do cvičenia pustili. 
Každý úspešný človek dosiahol úspech po malých krôčikoch. Chváľte sa aj za malé pokroky. Keď vám náhodou cvičenie v daný deň nevyjde, nezúfajte, zacvičíte si zajtra. Len čo cvičenie začnete brať ako povinnosť, je len otázkou času, kedy s ním skončíte. Preto si vždy pripomeňte, prečo ste začali a majte radosť z každého jedného cvičenia.


Zapojte kamarátky aj kolegov: Motivácia ako pohonný motor

Zdieľaná radosť, dvojitá radosť! Podeľte sa o svoje ciele, ale aj priebežné výsledky. Je jedno, či sa budete motivovať s kamarátkou, kolegom z práce alebo napríklad súrodencami. Vytvorte si skupinový chat, v ktorom sa budete vzájomne podporovať a povzbudzovať

Keď viete, že v tom nie ste sami, tak ľahko sa nevzdáte. Ak ste súťaživí, môžete si napríklad vytvoriť aj tabuľku cieľov a vymyslieť odmeny, ale aj tresty, ak niekto výzvu vzdá. Uvidíte, že v skupine je sila a hneď vám to pôjde lepšie.